woensdag 18 februari 2015

'Bladerkant'

Al een paar jaar maak ik kunstenaarsboeken in een kleine oplage, waarin ik beeld en tekst combineer. Dit weblog ben ik gestart om dat werk te tonen. Op mijn website: www.jeanetkingma.exto.nl kan ik hierover niet genoeg informatie kwijt.
Waarom Bladerkant? Een andere naam dan mijn eigen naam voor het weblog leek me mooi. Ik wilde iets met het woord: 'bladeren',  het heeft twee betekenissen en het is zowel zelfstandig naamwoord als werkwoord.
Een blad vind ik een boeiend ding om naar te kijken, bomen maken ze in allerlei vormen, elk jaar opnieuw. En pas als je in een boek 'bladert' ontdek je wat het je zegt of laat zien.
De naam: 'Bladerkant' heeft iets helders, vind ik. Zie het als een verwijzing naar een deel  van mijn werk.





De kunstenaarsboeken zijn te zien bij: 'werk'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten